Se forklaring og vejledning til hvorfor du skal vælge Green Tracks under disse produkter:

HVORFOR VÆLGE GREENTRACK ?

FORSTÆRKET STABILITET I MASKINEN OG STØRRE LASTEVNE

FORBEDRET TRAKTION OG OVERFØRSEL AF KRAFT

FORLÆNGER LEVETIDEN PÅ DINE DÆK

Track har et meget større kontaktområde med jorden sammenlignet med traditionelle skovbrugskæder. Uanset hvilket formål du bruger din maskine, giver greenTrack god trækkraft og større kraftoverførsel. En vigtig del af maskinen er dækkene, der repræsenterer en betydelig omkostning. Med spor forlænges dækkens levetid med op til 60%.
Fordele:
- Større kontaktområde med jorden;
- Ensartet fordelt kraft på overfladen;
- Konstant greb med overfladen;
- Øget stabilitet reducerer maskinens hældning;
- Maskinen er mere stabil, når man kører over ujævne overflader;
For optimal trækkraft af sporene med dæk anbefales det at bruge dæk med en speciel kanal, hvor banen “hviler”. GreenTrack har en dobbelt rolle i beskyttelsen af ​​dækkene:
1. Formen på proben forhindrer hjulene i at glide inde i banen, samtidig med at de bidrager til den reducerede slid på dækbanen.
2. Beskyttelse af slidbanen og siderne mod skarpe genstande (sten, klipper), der "skærer" ind i dækket og ødelægger det.

Pleje af miljøet

I et samfund, hvor pleje af miljøet bliver stadig vigtigere, kan vi ikke ignorere den indvirkning, skovbrugsmaskiner har på skovbunden.

 

MINDRE PÅVIRKNING PÅ SKOVBUNDEN

 
I et samfund, hvor pleje af miljøet bliver stadig vigtigere, kan vi ikke ignorere den indvirkning, skovbrugsmaskiner har på skovbunden. Med henblik herpå gennemførte det biotekniske fakultet ved Universitetet i Ljubljana en undersøgelse i 2010. Grafen nedenfor viser en del af undersøgelsen, dvs. reduceret nominelt jordtryk mellem 30 og 50%, når man bruger spor i stedet for skovbrugskæder.
En stor indflydelse på skovbunden uden brug af GreenTracks
- en stor lokal byrde. 
Virkningen af ​​spor på skovbunden
- styrken er fordelt over et større område.
En langsigtet indvirkning på miljøet ved brug af skovbrugsmaskiner.

En langsigtet indvirkning på miljøet ved brug af skovbrugsmaskiner.

 

NEDBRINGER BRÆNDSTOFFFORBRUG

Brug af greenTrack-spor øger kontaktområdet og reducerer dermed trækket til maskinen og den modstand, der skal overvindes, og reduceres samtidig brændstofforbruget.

UDVIKLING

Vi har gradvist udviklet greenTRACK-sporene i mange år, før vi nåede de ønskede resultater og oserer produktet på markedet. Vi har været i en konstant søgning efter et kompromis mellem materialernes holdbarhed, pris og påvirkning af miljøet. Under udviklingen samarbejdede vi med eksperter inden for materialer og termisk forarbejdning og slutbrugere, der har mest erfaring og, vigtigst af alt, gav feedback om brugen af ​​spor.

MATERIALVALG

LINKS

SVEJS TANDEN

SIDEELEMENTER I SPORERNE

Vi har valgt rullede pro leser, ikke støbegods, da forskellige undersøgelser foretaget af eksperter har vist, at kun rullede pro leser opnår en tilsvarende ne struktur af materialet, hvilket sikrer en jævn og tilstrækkelig hårdhed og sejhed gennem hele processen.

Vi har valgt borstål, der opnår et optimalt forhold mellem hårdhed og sejhed efter hærdet. Hårdhed er vigtig på grund af slid på sporene, mens sejhed sikrer, at materialet ikke er skrøbeligt og ikke revner under større belastninger.

  • Vi har lagt meget vægt på valg af materiale under udviklingen af ​​sporene Den optimale brug af sporene kræver tilstrækkeligt hårdt og hårdt materiale, hvilket tillader modstand mod slid og slagskader, hvilket giver en længere levetid
  • Kvalitetssvejsninger er afgørende for produktets funktionalitet og banens levetid
  • Et specielt borstål inkluderer alle de egenskaber, materialet har brug for til fremstilling og anvendelse af banerne
  • Sporene varmebehandles, indtil hårdheden 42–45 HRC er opnået Dette sikrer slidbestandighed, mens materialet på samme tid ikke er for hårdt at bryde på hårde og stenede overflader

En vigtig del af sporene er linkene. Baseret på analyser og afprøvning har vi bestemt de optimale diametre på leddene, som giver den passende transmission af kræfter og ikke øger banens vægt. Vi har udviklet Ø 22, Ø 26 og Ø 30 mm led.

Oftest integrerede er Ø 26-links, der er designet til at modstå de sværeste opgaver og muliggøre
en problemfri anvendelse. For at forlænge banens levetid eller aktivere det i ekstreme forhold, anbefaler vi Ø 30-linket. Med yderligere materiale sikrer det transmission af større kræfter og en længere levetid, mens det kun øger sporene vægt.
Hvis banens samlede vægt er vigtigere end kraften, dvs. under drift, er det muligt at installere lidt lettere Ø 22 mm-led.

Ud over lænkerne er svejste tænder også under en stor belastning og de mest udsatte. Materialet er det samme som for proceserne, hvilket sikrer de samme svejseforhold. Tænderne svejses serielt inden varmebehandlingen af ​​banen for at undgå lokal blødgøring af materialet. Det sted, hvor tænderne svejses, er af en særlig form, hvilket giver yderligere støtte. Svejsningerne er jævn og kontinuerlig, hvilket sikrer en lang levetid og brugbarheden af ​​tænderne. I de fleste tilfælde svejses en tand på krydsstykket - skiftevis på hver side.

Funktionen af ​​et sidepart er:

  • For at begrænse banens position på dækket - selvcentrering;
  • Sideelementerne tillader dækkene hele tiden at bevæge sig inden i sporet - hvilket også øger grebet mellem dækkene og sporet, hvilket sikrer en jævnere kørsel;
  • Sporets sidestabilitet - ved kørsel på skråninger sikrer siderne den nødvendige støtte på dækkene;
  • Sidebeskyttelse af dækket - beskytter dækket mod skarpe genstande og overdreven slid

Minimal afstand mellem dækket og karosseriet er = 15 cm